RUANGAN KELUARGA KITA

Blog ini pada asalnya adalah bertujuan untuk tatapan kami sekeluarga tapi kini ianya menjadi aset penting untuk aku membuat contengan-contengan disini..

Semoga blog aku ini akan menjadi tatapan untuk anak-anak aku suatu hari nanti



Thursday, November 18, 2010

FAKTA KELUARGA (Tentang anak-anak kami)


Dengan bacaan : Bismillahirahmanirahim..
Dengan nama Tuhan yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. Hanya Engkau Tuhan yang Maha Mengetahui tentang segala-galanya..

Fakta 1
Buat masa sekarang anak kami selang bunga (kata orang la..) iaitu anak sulong pompuan, then diikuti dengan anak lelaki, kemudian anak pompuan, then alhamdullilah baby yang terbaru ni adalah baby lelaki.

Fakta 2
Kedua-dua nama anak pompuan  kami di mulai dengan nama Intan Nur....., iaitu Intan Nurliyana anak pertama kami, then adik pompuannya pulak Intan Nursyazwani. Actually termasuk la juga anak pompuan aku yg tidak bersama kami di dunia ini iaitu Intan Nuraisyah.

Fakta 3
Kedua-dua nama anak lelaki lelaki kami pulak di mulai dengan Mohamad ........dan akhiri dengan Danish. Anak Jantan kami yg paling tua ialah Mohamad Nasrul Danish dan yang terakhir Mohamad Akhil Danish yang baru berumur 2 bulan ketika artikel ni aku tulis.

Fakta 4
Kedua-dua anak pompuan aku lahir 3 minggu awal dari tarikh jangkaan bersalin iaitu dalam minggu ke 37.

Fakta 5
Anak-anak lelaki aku pulak sumer dikategorykan sebagai bayi pramatang ataupun premature sebab lahir sebelum minggu ke 37. Nasrul lahir dalam minggu ke 35 dan akhil pulak pada 34 minggu dan 2 hari... Sumer anak jantan aku tak sabar nak kuar  sebab nak menge"ROCK" kan hidup kami laki bini.

Fakta 6
Aku tak pernah pun sempat pegi maternity checkup appointment yang seminggu sekali tu..  awal pregnancy biasanya apointment checkup sebulan sekali then masuk minggu ke 28-30, biasanya 2 minggu sekali then bila masuk minggu ke 36, appointment biasanya seminggu sekali la pulak.. Biasanya masa tu aku dah terberanak!!!!

Fakta 7
Intan Nurliyana lahir pada pukul 2.30 pagi pada 29hb April 2005 dan seorang lagi bayi yang aku lahirkan yang tidak bersama kami ketika ini iaitu Intan Nuraisyah dilahirkan pada jam 2.50 pagi pada 2hb Jun 2006 tetapi ketuban aku pecah pada pukul 2.30 pagi.. dan fakta ini aku amat pasti sebab aku sendiri yg merasakan ketubanku pecah dan aku sendiri yang melihat jam yang berada di dinding di hadapanku pada ketika itu. Dan paling menakjubkan (bagi diri aku ler...) kedua-duanya lahir pada pagi Jumaat.

Fakta 8
Kedua-dua anak lelaki aku lahir lebih kurang pada waktu yang sama, iaitu Nasrul di lahirkan pada jam 4.30 pagi pada 19hb May 2007, manakala Akhil pulak selamat dilahirkan pada jam 4.54 pagi pada 2hb May 2010.

Fakta 9
Kedua-dua anak lelaki aku mempunyai berat yang sama ketika dilahirkan iaitu 3.1 kg.

Fakta 10
Jarak umur diantara Nasrul dan Wani dan juga jarak umur diantara Wani dan Akhil adalah lebih kurang sama iaitu 18 bulan.

Fakta 11
Kedua-dua anak lelaki aku lahir dalam bulan May iaitu Nasrul dilahirkan pada 19hb May 2007, manakala Akhil pula lahir pada 2hb May 2010.

3 comments:

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

Artikel di sini hanya kompilasi tulisan dan luahan hati sendiri. Justeru itu, saya tidak dapat menjawab sebarang pertanyaan profesional berkaitan kesihatan, kaunseling rumahtangga mahupun undang-undang dan hal ehwal agama yang mendalam. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan bantuan pakar dalam bidang berkaitan bagi masalah yang dialami. Terima Kasih..

Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker