RUANGAN KELUARGA KITA

Blog ini pada asalnya adalah bertujuan untuk tatapan kami sekeluarga tapi kini ianya menjadi aset penting untuk aku membuat contengan-contengan disini..

Semoga blog aku ini akan menjadi tatapan untuk anak-anak aku suatu hari nanti



Friday, March 12, 2010

Permainan Anak-anak

Di dalam coretan aku yang terdahulu dalam post aku yang bertajuk "hasil creative contengan anak2" aku ada nyatakan tentang anak-anak aku berdua tu (Intan dan Nasrul) suka sangat bermain sambil mandi manda sampai kadang2 aku naik angin dibuatnya..  Bukan nya apa kadang2 habis lantai di bahagian depan di luar bilik air tu basah disemburnya dengan air dari paip getah. Barang2 permainan dalam bilik air tu bersepah, tak susun elok2.. kadang2 diorang ni lupa nak tutup pili air tu balik.. dan macam2 hal lagi diorang tu buat.. Aku rasa sumer mak bapak yang ada anak sebaya diorang ni menghadapi masalah yang sama.

Kat bawah ni aku saja snap photo barang2 favourite diorang berdua tu kat dalam bilik air..


Dari apa yang aku peratikan sekarang ni, tak lama lagi bertambah la keahlian geng mandi diorang ni.. Anak aku wani yang berumur setahun 4 bulan ni pun dah mula menunjukkan ciri2 seorang permerhati dan peminat geng mandi ni.. kadang2 bila budak berdua tu mandi dan bermain di dalam bilik air si wani akan follow je duduk di hadapan bilik mandi tu sambil tersengih-sengih menunjukkan minat yang mendalam dengan telatah abang dan kakaknya. Pernah dulu sekali bila aku sedar2 je wani dah berada dalam bilik mandi tu bersama diorang ni..
Pernah terjadi satu kejadian dulu masa tu wani masih duduk didalam walker dan si Nasrul pulak sedang mandi. Pada masa tu aku dan suami sibuk bersembang dan kami tak perasan dimana Wani berada. Bila kami sedar2 je rupa-rupanya Wani dah berada dalam bilik air bersama walkernya dan si Nasrul pulak sedang tolong siramkan air ke kepala dan badan Wani.. yang Wani ni pulak boleh tersengih-sengih seronok di perlakukan begitu oleh nasrul.. isk..isk..


1 comment:

  1. Suka sangat baca kisah-kisah keletah anak2. Mungkin pada orang lain tak ada maknanya dan cuma perkara kecil. Tapi saya sangat menghargai setiap kenangan bersama anak2 biar sekecil mana pun. Salam perkenalan. Saya follow dan link ur blog

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

Artikel di sini hanya kompilasi tulisan dan luahan hati sendiri. Justeru itu, saya tidak dapat menjawab sebarang pertanyaan profesional berkaitan kesihatan, kaunseling rumahtangga mahupun undang-undang dan hal ehwal agama yang mendalam. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan bantuan pakar dalam bidang berkaitan bagi masalah yang dialami. Terima Kasih..

Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker