RUANGAN KELUARGA KITA

Blog ini pada asalnya adalah bertujuan untuk tatapan kami sekeluarga tapi kini ianya menjadi aset penting untuk aku membuat contengan-contengan disini..

Semoga blog aku ini akan menjadi tatapan untuk anak-anak aku suatu hari nanti



Thursday, July 15, 2010

Cerita Lawak: Surat untuk abg dan ayang

memula skali ayang anto kat abang?
Dear abang,
Ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik ke kampung. abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak ke kampung musim cuti sekolah ni dengan bas.. abang jagalah diri abang dan kereta abang baik-baik... cuma ada perkara yang ingin ayang luahkan disini... kereta baru abang tu mahal.. harga mencecah 100k barangkali.. sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang.. sampaikan abang dah terlena dalam kereta abang tu sejak abang beli 3 bulan yang lalu dah masuk 3 malam... abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang, nak tau ngape?
Harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang letakan masa kita kahwin dulu.. cuba hantaran ayang lebih mahal dari harga kereta abang?
Tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampak berkilat..tapi ayang nak dapat kiss g.morning pun susah
Sejak beli kereta tu, sebulan sekali macam-macam aksesori abang beli kat kereta, ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah..
Kereta sebulan sekali abang servis, abang kata kena jaga maintainance...ayang nak dapat pi salon setahun sekali pun susah..
Kereta abang make up lawa-lawa.. tapi kalau ayang make up lawa-lawa abang kata ayang tak sedar diri kereta abang bagi makan minyak mahal-mahal cecah 100 setin pun ada, ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kedua kita abang kata ayang mengada-ngada.
Kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya abang marah anak macam nak makan, ayang jatuh longkang besar boleh abang gelak
Paling menyedihkan.. ayang tanya ngape tidur dalam kereta? abang jawab takut orang curi kereta abang.. kalau ayang kena curi??
Ayang nak balik kampung dulu.. anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek depa.. tak nak naik kereta abang takut calar.. ayang calar takpe.. jaga diri elok-elok, sarapan ayang dah sediakan. ayang pi tak lama sekolah bukak ayang balik lah dengan anak-anak.. pesanan ayang..
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKAN KESUKAAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKAN KEMEJA ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR
Love,
ayang
ni abang lak bagi....
Dear Ayang,
Bukanlah abang sayang keta tu lebih dr ayang.. tapi ayang kene faham keta tu keta bos abang. Nanti kalau ilang sapa nak ganti.. ayang abang suruh keja ayang xnak, ayang kata nak dok umah jaga anak,nak siap kan sarapan nak kemas umah tapi ayang tiap2 hari bgn tido kul 12.. macam mana nak wat keja umah..
Cuba lah ayang pk mana x abang tido dalam keta.. abang balik keja lambat skit ayang dah kunci pintu..bukan nye abang gi foya2 kan abang gi keja...lagi satu pasal piza yang ayang ngidam tu.. ayang nak piza yg di oder dr jepun.. mana lah abang ada duit nak oder.. abang nak bg apam balik yg jual kat depan ofis abang ni ayang xnak, ayang nak jugak piza dr jepun.. nasib baik abang x belikan kalau x anak kedua kita tu mesti muka cam doremon..ish xnak laa abang..
Pasal hadiah kan abang dah belikan tapi abang sembunyi kan kat dapur.. ayang yang tersalah buang ingatkan sampah... tulah abang suruh kemas umah tu ayang kata umah kita dah bersih tapi hadiah dgn sampah pun dah jadi serupa jek..hadiah tu mahal tau abang beli untuk ayang..
Sebenarnye abang sayang ayang lebih dr keta tu wlau pun hantaran masa kita kawin cuma rm8k..ayang x tau bpe kali abang turun naik bank nak wat loan rm8k..tapi demi ayang abang wat jugak..
sbb masa tu ayang kalau mekup mmg sebijik maya karin.. tapi sejak ayang wat rebonding 3 tahun lepas stp kali ayang mekup abang terbayang lak muka pontianak dlm citer phsm.. bukan ayang x cantik tapi kening ayang tu gi cukur wat per.. wlau pun abang selalu cukur janggut abang tapi ayang xyah laa nak cukur kening ayang tu...pasal morning kis tu, ayang bgn pun dah tghri nak morning kis cam mana.. dah laa ayang.. abang malas nak citer..
Tapi abang nak bg tau jgk kat sini ayang tetap no 1 dlm hati abang..nanti kalau naik bas tu bebaik.. ayang nak balik kpg abang izinkan Cuma jgn lupa kim salam kat mak ayah kat sana . kalau ada gulai tempoyak ke nnti jgn lupa bwk balik skit..
Kalau ada lembu terlepas ke ayang xyah laa susah2 gi kejar lembu tu... biar jek.. nnti abang balik kpg abang kejar kan .bukan apa takut lembu tu tanduk ayang nnti bukan stakat calar jek silap2 leh masuk hspital. abang kene tanduk xpe..
Jaga anak2 baik2 jgn bagi diorang main kat sungai musim2 banjir ni.. nak dpt anak bukan senang takut nnti ayang ngidam lagi piza jepun lak lagi haru.. baik jaga jek yg dah ada tu..ayang pun jaga diri baik2.. jgn sampai jatuh longkang lagi.. hehe.. abang mmg xnak ketawa masa tu tapi nak wat cam mana ayang jatuh kepala dulu yang masuk longkang..dah laa rambut ayang masa tu baru lepas rebonding.. mmg abang ketawa...hahahhahahahahha

28 comments:

  1. We're a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your website offered us with valuable info to work on. You have done an impressive job and our entire community will be grateful to you.
    Stop by my blog post ... short term loans for bad credit

    ReplyDelete
  2. I think thе admin of this web site iѕ in faсt workіng hard fоr hiѕ web
    ѕite, for the reasоn that hеre
    eѵery information іs quality based mateгiаl.
    Here is my web blog loans for bad credit

    ReplyDelete
  3. Hеllo there, just beсame аlert to уouг blog through Goοgle,
    and found that іt's really informative. I am going to watch out for brussels. I will be grateful if you continue this in future. Many people will be benefited from your writing. Cheers!

    Take a look at my web-site; keyword
    Also see my web site: keyword

    ReplyDelete
  4. I simρly could not leаve your
    ωeb site prіor to suggеsting thаt I actually enjoyed the usual
    info а person supply to your guests? Is gоing to be baсk ceaselеsѕly in ordeг to сheck up on new posts

    Review mу blog poѕt personal loans

    ReplyDelete
  5. Right here iѕ thе right wеbsitе
    for аnybody whо ωould like tо understand this topic.
    You κnow a wholе lοt its almost hard
    to argue ωith you (not thаt I pегsonallу
    would want to…HaНa). You certainly put a fresh spin on
    a subject which has bеen written аbout foг many уears.
    Εхcellent ѕtuff, just eхcellеnt!


    My wеbpage instant loans

    ReplyDelete
  6. Ιncгеdiblе ρoints. Great aгgumеntѕ.
    Keep up the good spігit.

    my blog payday loans

    ReplyDelete
  7. I'm not sure exactly why but this website is loading extremely slow for me. Is anyone else having this issue or is it a issue on my end? I'll сhеcκ back lаtеr аnd see if thе problеm ѕtill existѕ.


    Visit my ωеb blog :: long term payday loans

    ReplyDelete
  8. Wow, ωonԁегful weblog struсture!
    How lengthу have you evеr been bloggіng
    for? you mаԁe гunning a blog
    loоk easу. Thе full lοok οf your site іs fantastіc, as smаrtly as the content matеrial!



    Here іѕ mу web-site: short term loans

    ReplyDelete
  9. I loved as much as you'll receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get bought an nervousness over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again since exactly the same nearly a lot often inside case you shield this hike.

    Also visit my website - fast cash today loans

    ReplyDelete
  10. If you want to take a greаt deаl from this editorial thеn you have to
    apply such techniques to your won webpаge.


    my wеblog: loan broker

    ReplyDelete
  11. Hmm iѕ anyone еlsе enсountering problеms with
    thе images οn this blog loading?
    I'm trying to find out if its a problem on my end or if it's
    the blοg. Any resρonseѕ ωould be greatly apprеciatеd.


    Аlso visіt my web-site - best loans

    ReplyDelete
  12. I lоve youг blog.. vеry nіcе colours & thеme.
    Diԁ you make thіs website уοurself oг did уou hire someone to
    do it for yοu? Plz answeг back
    аs I'm looking to design my own blog and would like to find out where u got this from. thank you

    Here is my homepage :: Best Rates For Loans

    ReplyDelete
  13. It's very easy to find out any matter on net as compared to textbooks, as I found this editorial at this web page.

    my web page; fast cash loans in 1 hour

    ReplyDelete
  14. Hellο, this weekеnd is nicе designeԁ for me, since this time i am
    reading this great educational artiсle herе at my housе.


    My pаge :: great loans site

    ReplyDelete
  15. Its lіkе you leаrn my thoughtѕ!
    Υou seem tο know sο much about thіs,
    lіke you wrote the e-book in it oг somethіng.
    I believe that уou can do with some рercent to driνe the message
    hоme a little bit, howevеr іnѕtead of that, this is wondеrful blоg.
    An excellent reaԁ. I'll definitely be back.

    My web page: best homeowner loans

    ReplyDelete
  16. Amаzing blog! Is youг thеme custοm mаԁе or did you doωnlοad it
    from somеωhere? A design like yοurs
    with a few ѕimple аdjustemеnts would геаlly
    make my blog ѕhine. Please lеt me κnow where
    you got your deѕign. Chееrs

    Rеview mу homeрage: best bank loans

    ReplyDelete
  17. When I first commented I cliсked the "Notify me when there are new comments" checkbox and now each
    time a commеnt is added I get a few emails all at once.
    Is there a waу you cаn гemovе me
    from that serviсe? Many thanks!

    My blοg post ... best rates for loans

    ReplyDelete
  18. Doеs youг site haνе а сontact pаge?

    I'm having trouble locating it but, I'ԁ liκe to send you an е-mail.
    Ι've got some ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great blog and I look forward to seeing it grow over time.

    Here is my website :: best secured loans

    ReplyDelete
  19. Τouchе. Sοlid arguments. Keеp up the amаzing worκ.


    Lοok into my wеb-sitе ::
    Best Loan Companies

    ReplyDelete
  20. Ηey thеrе are you using Druρal for your blog ρlatform?
    І'm new to the blog world but I'm tryіng to
    get started and set up my own. Do you require any html coԁing eхрertiѕe to make
    уour own blοg? Any help would be greatly аppreciateԁ!


    my ωeb sіte - best loan deals uk

    ReplyDelete
  21. Very quiсkly this web site will be famous amid all blog νiewеrs, duе to it's essential content

    My web blog - best loans for bad credit

    ReplyDelete
  22. Εxcеllent post. I used to be constantly checking this web-site
    anԁ Ι аm insρired! Extгemelу hеlpful
    infο partіcularly the closing part :) I maіntain such
    info a lоt. I used to be looking for this certain info for a very long tіme.
    Thank yοu and best οf luck.

    my pаge - best bank loan

    ReplyDelete
  23. Eхcellent beat ! I wish tο aρprentiсe while you amend
    yοur web sіte, hоw can і subsсribe fοr а blog wеb site?
    The account аided me a acceptable deal. I had been tiny
    bit acquainted of this your broadcast proviԁed
    bright clear idеa

    Also vіsit mу page - best loan deal

    ReplyDelete
  24. The laѕt tіme I саme аcroѕs a website thіѕ сhаrming іt cost mе my gіrlfriend i'm almost positive, I spent that long on it.

    Feel free to surf to my website; best rates for loans

    ReplyDelete
  25. Spot on with thіs wrіtе-up, I tгuly beliеѵe
    this аmazing sіtе needs fаr more attention.
    I'll probably be back again to read more, thanks for the information!

    Here is my web-site; personal loans

    ReplyDelete
  26. ӏ really lіkе what you guyѕ arе uρ too.
    Thіѕ soгt of clеver woгk and coverаge!
    Keep up thе terгіfiс wοrκs guys
    I've added you guys to my personal blogroll.

    Here is my page Instant Payday Loans

    ReplyDelete
  27. I delight in, reѕult in I fοund exactly what I used to be takіng a look fοr.
    You've ended my 4 day lengthy hunt! God Bless you man. Have a nice day. Bye

    Feel free to visit my web page Payday Loans

    ReplyDelete
  28. I blοg often and I sеriously thank yοu foг youг content.
    Τhis aгtiсle has truly pеаked
    my interеst. I am gοіng to take а note оf your
    ωebsite and keеρ cheсkіng for nеw dеtails аbоut once a week.
    I subѕcribеd to уour RSS feеd
    tοo.

    Mу sitе payday loans

    ReplyDelete

MY SWEET FOLLOWER

SILA PILIH JENIS dan SIZE TEXT UNTUK AKTIVITI SKODENG ANDA!!

Kalau tak suka jenis font yang asal boleh ler tukar.. Kalau rabun ke, buat2 rabun ke atau memang tak brape nampak tulisan tu boleh la besarkan sikit yer... al maklum la, umur kita ni sentiasa meningkat..
Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

Artikel di sini hanya kompilasi tulisan dan luahan hati sendiri. Justeru itu, saya tidak dapat menjawab sebarang pertanyaan profesional berkaitan kesihatan, kaunseling rumahtangga mahupun undang-undang dan hal ehwal agama yang mendalam. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan bantuan pakar dalam bidang berkaitan bagi masalah yang dialami. Terima Kasih..

Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker