RUANGAN KELUARGA KITA

Blog ini pada asalnya adalah bertujuan untuk tatapan kami sekeluarga tapi kini ianya menjadi aset penting untuk aku membuat contengan-contengan disini..

Semoga blog aku ini akan menjadi tatapan untuk anak-anak aku suatu hari nanti



Monday, July 5, 2010

Khasiat Pegaga: Menghilangkan Bintik Hitam di Wajah

Selain jerawat, bintik hitam di wajah turut menjadi musuh utama anda yang sering menjaga kecantikan muka. Adakalanya, ia lebih degil berbanding jerawat. Hal ini tentu menggusarkan anda, kan?

Terutamanya pada yang dah cuba pelbagai macam produk tapi tak membuahkan hasil. Huhh... mesti kecewa yang amatgiler.


Sebagai jalan keluar, apakata anda beralih kembali kepada cara tradisional. Gunakan khasiat yang ada pada pegaga. Anda nak tahu apa khasiat pegaga? Boleh imbas kembali entri bertajuk "Pelbagai Khasiat Daun Pegaga".


Ya, kalau anda perasan; ada dinyatakan kat situ ia boleh menghilangkan bintik hitam di wajah. Tapi masa tu, saya tak pula sertakan sekali cara nak membuatnya. Hmmm...


Sekarang, barulah saya dapat kongsikannya. Anda ikutilah langkah berikut;


1. Ambil 10 helai daun pegaga.


Daun pegaga ni memang banyak khasiatnya
Daun pegaga ni memang banyak khasiatnya - lexup@flikr.com



2. Basuh dulu kesemua daun tadi dengan air garam.

3. Setelah dicuci, tumbuklah ia sampai halus.

4. Lepas dah halus, campurkan pula dengan bedak sejuk. Sama ada yang ketul mahupun cecair. Dua-dua boleh. Takder hal. :)

Tapi kalau anda guna bedak sejuk yang ketul, jangan lupa campurkannya dengan sedikit air suam ya. Supaya ia lebih mudah sebati.

5. Gaul kesemua bahan sampai sebati. Sapukan pada kawasan yang mengalami masalah bintik hitam. Kiranya anda pakai masker muka lah nie.

Pastikan anda sapu sebelum tidur malam tau.


6. Esok pagi, barulah cuci muka anda tu sebersih-bersihnya.


Petua ini boleh diamalkan secara terus-menerus setiap malam sehinggalah tujuan anda untuk menghilangkan bintik hitam di wajah tercapai.


Selamat Mencuba!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

Artikel di sini hanya kompilasi tulisan dan luahan hati sendiri. Justeru itu, saya tidak dapat menjawab sebarang pertanyaan profesional berkaitan kesihatan, kaunseling rumahtangga mahupun undang-undang dan hal ehwal agama yang mendalam. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan bantuan pakar dalam bidang berkaitan bagi masalah yang dialami. Terima Kasih..

Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker