RUANGAN KELUARGA KITA

Blog ini pada asalnya adalah bertujuan untuk tatapan kami sekeluarga tapi kini ianya menjadi aset penting untuk aku membuat contengan-contengan disini..

Semoga blog aku ini akan menjadi tatapan untuk anak-anak aku suatu hari nanti



Thursday, October 7, 2010

Pulang Beraya Dari Terengganu

Kalau post yang sebelum ni aku ceritakan tentang Pulang Beraya ke Terengganu kali ni aku nak ceritakan pulak kisah perjalanan balik dari Terengganu ke Ipoh pada hari raya ke-empat..

Aku ni dah la balik kg setahun skali, so bila dah terpaksa balik dr kg mmg berat la skit kaki nak melangkah.. bab2 sedih2 yg aku malas nak tulis ni.. (so kita skip bahagian yg sedih tu..)


Kami bertolak kuar dari rumah mak ayah dlm kul 12 tgh hari dan sampai dirumah kami di Ipoh dalam kul 11.45 malam.. kira2 12 jam la jugak.. siap berenti makan tgh hari kat R&R Gambang di Kuantan. Seperti biasa bila nak makan di luar bersama anak2 tersayangggggg ni, kami terpaksa amik turn.. bila aku dah siap order makan dan minum.. baby kecik tu pas kat aku ler.. then suami dan anak2 akan makan dulu... suasana kat R&R hari tu mmg sibuk dan ramaiiiiiiiii sgt org.. kira2 cam berserabut la dan ditambah pulak dengan kerenah 'askar-askar' kami 3 org tu (tak termasuk bby aku) lagi la haru biru.. Start dari nak makan sampai la aktiviti menukar diapers budak2 tu... Dah la masa tgh makan tu depa bergaduh pastu asyik makan bersulam air, smpai kesian aku tgk laki aku duk melayan kerenah budak 3 org tu.. aku masa tu sibuk ribakan baby aku tu kat meja bersebelahan dengan depa berempat.. aku perati je la... Masa anak2 aku buat hal, dengan menjeritnya, dgn kelibat dan gaya yg susah aku nak explain.. aku rasa malas aku nak gi dekat dgn derang ni.. biar org ingat aku ni bukan datang sekali ngan depa.. hiiii..(nasib baik aku duk kat meja lain... hiii)


Dah tu bila turn aku bawak budak2 ni gi tandas pun depa wat hal jugak.. berlari sini, berlari sana.. risau gak aku, takut depa hilang.,. dah la tgh ramai sgt org.. crowded giler, cuaca panas terik lak tu..

Dah selesai sumer, baru kami teruskan perjalanan.. hentian seterusnya ialah di R&R Genting Sempah. Normally kami akan sampai kat sana hampir kul 7 malam, so kami berenti disitu untuk berehat dan buang apa2 yang patut...(faham2 je la..) Selepas waktu maghrib baru kami mula mendaki Genting Highland untuk sampai ke Batang Kali.. kira2nya Genting Highlan ni jambatan untuk kami seberang dari Timur ke Barat dan Barat ke Timur..


Sampai di Tanjung Malim, kami decide taknak kuar ikut highway lagi, kami nak teruskan perjalanan sampai ke bandar Tanjung Malim untuk singgah makan di sebuah restoran yg jual pau terkenal tu..(the famous pau in town), aku rasa ramai yag tahu pasal restoran cina ni... So tak payah la aku promote lagi..

Sampai kat situ dah kul 9+++ malam.. restoran pun dah nak tutup, aku beli tapau je la.. hasrat hati suami aku nak makan pau kaya tapi dah habis.. aku pulak nak makan mee kari tapi memandangkan macam dah lewat, so abaikan lah dulu..( maybe next time kut..).. akhirnya kami dapat makan pau kacang dan minum kopi ais... fuhhh.. mmg kaw-kaw kopi dia tapi sorry have to condence about that pau kacang!!! hu.huuu..


Kemudian kami teruskan perjalanan dengan keluar dari Tol Behrang dan ikut South east highway sampai ke tol Simpang Pulai sebelum sampai ke rumah kami.. rega tol dia RM15.80.. Masa tu sumer anak2 aku dah tido cuma aku dan suami je yg berjaga.. ye la, aku jadi co-pilot temankan suami dan suami aku pulak kan supir.. kalau dia pun tido.. faham2 je la!!!


Ni gambar anak2 kami dalam keta.. kesian depa.. maklum la keta dah jadi kecik dan sempit.. anak dah ramai!!!








No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

Artikel di sini hanya kompilasi tulisan dan luahan hati sendiri. Justeru itu, saya tidak dapat menjawab sebarang pertanyaan profesional berkaitan kesihatan, kaunseling rumahtangga mahupun undang-undang dan hal ehwal agama yang mendalam. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan bantuan pakar dalam bidang berkaitan bagi masalah yang dialami. Terima Kasih..

Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker