RUANGAN KELUARGA KITA

Blog ini pada asalnya adalah bertujuan untuk tatapan kami sekeluarga tapi kini ianya menjadi aset penting untuk aku membuat contengan-contengan disini..

Semoga blog aku ini akan menjadi tatapan untuk anak-anak aku suatu hari nanti



Monday, October 25, 2010

Tips Ringankan Blog Anda

Tutorial ni aku ciplak dari blog once.i.talk.Tentunya semua pembaca atau pengunjung menginginkan masa capaian yang pantas untuk load ke blog-blog yang ingin dilawati. Lebih mudah jika kita kata, blog yang ringan. Blog yang baik tidak terlalu bergantung kepada paparan yang cantik atau entri yang menarik saja. Di sini si blogger ni ada membuat sedikit penyelidikan terhadap masa yang diambil untuk load ke sesebuah blog tersebut. Sebenarnya, banyak cara untuk kamu semua mengurangkan saiz blog kamu. Seeloknya bawah 100KB.

Memang menakjubkan! Kamu semua boleh cuba.

1. Paparkan 2 atau 3 entri sahaja untuk satu page.
2. Jangan paparkan logo blogspot atau logo-logo rasmi blog kamu semua pada ruangan bloglist.

Buktinya : 

Sebelum
bloglist dengan logo blogspot
Saiz blog dengan logo blogspot


Selepas
Tiada logo blogspot
Saiz blog apabila tiada logo blogspot
Kamu semua boleh cuba meringankan blog kamu semua dengan guna cara yang dicadangkan.Semoga berjaya.Sekiranya kamu semua ingin mengukur sejauh mana kebenarannya, kamu semua boleh guna tools Website Speed Test.

6 comments:

  1. btul..memudahkan pengunjung kan..saya pun nak kena timbang lagi blog saya ni..=)

    ReplyDelete
  2. yup aku memang dah mencubanya..

    ReplyDelete
  3. nak kurangkan sikit posting kat main page, gadget pon yg penting je pasang baru ringan loading. lagipun kode html template mesti kena kompres baru best.

    ReplyDelete
  4. wah..mmg nk kna kurngkn saiz ar bru nk laju loading..tp xde mse nk usik sna sni..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

Artikel di sini hanya kompilasi tulisan dan luahan hati sendiri. Justeru itu, saya tidak dapat menjawab sebarang pertanyaan profesional berkaitan kesihatan, kaunseling rumahtangga mahupun undang-undang dan hal ehwal agama yang mendalam. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan bantuan pakar dalam bidang berkaitan bagi masalah yang dialami. Terima Kasih..

Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker