RUANGAN KELUARGA KITA

Blog ini pada asalnya adalah bertujuan untuk tatapan kami sekeluarga tapi kini ianya menjadi aset penting untuk aku membuat contengan-contengan disini..

Semoga blog aku ini akan menjadi tatapan untuk anak-anak aku suatu hari nanti



Tuesday, August 3, 2010

DOAKU UNTUK KELUARGAKU


Ya Allah, ya tuhanku.
Jauhilah aku dari sikap angkuh, tamak, hasad dengki dan sikap takbur,
Jauhi lah aku dari sikap malas, sikap marah, cuai dan lalai,
Lalai dari mengingati Mu,
Lalai dari mengingati tanggungjawabku sebagai seorang isteri, ibu dan anak...
Jadikan lah aku seorang isteri yang solehah dan
Seorang anak yang solehah kepada kedua ibu bapaku dan juga kepada keluarga mertuaku..
Jadikanlah aku seorang isteri yang sentiasa dicintai, disayangi,dikasihi, dirindui dan diingatioleh suamiku..

Ya Allah, ya tuhan ku..
Permudahkanlah perjalanan hidupku
Bukakanlah pintu rezeki ku sekeluarga
Dan murahkanlah rezeki kami..
Janganlah Kau sempitkan hidup kami dengan dugaan yang tak tertanggung oleh kami..
Berkati hidup kami dan berikanlah kami kebahagian..
Pelihara dan lindungilah zuriat kami..
Sampaikanlah cita-cita mereka kelak,
Jadikan lah mereka anak-anak yang soleh dan solehah..
Berikanlah kesihatan yang baik kepada keluarga kami
Lindungilah kami dari hasutan syaitan yang Engkau rejami
Dan lindungilah kami dari kejahatan dan kekejaman sesama makhluk Mu di dunia ini ...

Ya Allah, ya tuhanku
Kuatkan lah semangatku
Kau berikanlah aku kekuatan dan kesabaran yang tinggi untuk ku mendidik anak-anakku, ya Allah..
Hanya pada Mu tempat ku memohon dan sesungguhnya Engkau Maha mendengar lagi Maha mengetahui..

Amin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

Artikel di sini hanya kompilasi tulisan dan luahan hati sendiri. Justeru itu, saya tidak dapat menjawab sebarang pertanyaan profesional berkaitan kesihatan, kaunseling rumahtangga mahupun undang-undang dan hal ehwal agama yang mendalam. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan bantuan pakar dalam bidang berkaitan bagi masalah yang dialami. Terima Kasih..

Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker