RUANGAN KELUARGA KITA

Blog ini pada asalnya adalah bertujuan untuk tatapan kami sekeluarga tapi kini ianya menjadi aset penting untuk aku membuat contengan-contengan disini..

Semoga blog aku ini akan menjadi tatapan untuk anak-anak aku suatu hari nanti



Friday, August 27, 2010

TIPS DAPATKAN BUFFERED EARNING


Bufferred earning merupakan earning yang diimpikan oleh setiap blogger kerana hasilnya yang lumayan. Buffered earning adalah program cost per impression (CPM) dimana bayaran akan dikenakan berdasarkan jumlah unique visitors korang. Oleh itu, blog yang terpilih oleh advertiser sahaja akan mendapat kempen tersebut. Berbeza dengan iklan CPC (COST PER CLICK) dimana bayaran dikenakan berdasarkan jumlah klik pada ads tersebut. Jika ads anda di klik maka bertambahlah earning korang. Kadar bayaran bagi CPC adalah agak rendah berbanding buffered earning.

Berikut adalah kriteria untuk mendapatkan buffered earning.

1. Kedudukan nuffnang ads

Antara faktor yang sangat-sangat penting. Ketiga-tiga nuffnang ads anda perlu diletakkan pada kedudukan yang kedudukan yang betul.klik disini untuk maklumat lebih lanjut.untuk pengetahuan anda, blog anda berpotensi tinggi untuk mendapat buffered earning jika meletakkan ketiga-tiga nuffnang ads sekaligus.(ingat: kedudukan ads mestilah betul)

2. Setia dengan nuffnang

Untuk blog anda terpilih, jangan meletakkan sebarang ads selain nuffnang. Contohnya mangga ads mahupun advertlets. Setialah bersama nuffnang dengan meletakkan hanya nuffnang ads pada blog anda.

3. Kepelbagaian blog

Untuk pengetahuan anda, advertiser lebih suka memilih blog yang mempunyai pelbagai genre berbanding blog yang berfokuskan kepada satu genre sahaja.

4. Status keahlian anda

Semestinya untuk blog anda dipelawa kepada kempen CPM. status keahlian anda mestilah GRITTERATI dan bukannya ahli biasa.

5. update blog survey sekerap mungkin

meng update blog survey adalah sangat-sangat penting untuk mendapatkan buffered earning. Jawablah survey tersebut sebaik mungkin dan kalau perlu survey tersebut di update seminggu sekali. Advertiser akan memilih blog anda berdasarkan kesesuaian blog anda terhadap sesuatu kempen tersebut

6. kandungan blog anda

Nuffnang tidak sama sekali meletakkan kempen CPM jika blog tersebut mengandungi informasi daripada sumber yang lain. Oleh itu, keaslian kandungan blog anda adalah dititik beratkan.

7. Trafik

Tiada jumlah unique visitors tertentu untuk mendapatkan buffered earning(menurut nuffnang).Namun, apabila anda telah mendapat first buffered earning.anda kenalah bekerja keras untuk meningkatkan visitors kerana peluang anda untuk mendapat buffered seterusnya adalah cerah.

8. Jangka masa mendapatkan buffered earning

Untuk mendapatkan buffered earning, kesabaran adalah sangat-sangat penting. purata bloggers untuk mendapatkan buffered earning adalah dalam masa 3 bulan selepas sertai nuffnang.(jika semua kriteria diatas diikuti).

9. Hantar tiket kepada nuffnang

Tips yang sangat penting .Tanyalah kepada nuffnang jikalau kandungan blog anda sesuai dengan kempen untuk mendapatkan buffered earning.jika nuffnang mengatakan blog anda tidak sesuai.anda harus mengubah isi kandungan blog tersebut untuk advertiser melamar blog anda kelak.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Disclaimer

Artikel di sini hanya kompilasi tulisan dan luahan hati sendiri. Justeru itu, saya tidak dapat menjawab sebarang pertanyaan profesional berkaitan kesihatan, kaunseling rumahtangga mahupun undang-undang dan hal ehwal agama yang mendalam. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan bantuan pakar dalam bidang berkaitan bagi masalah yang dialami. Terima Kasih..

Protected by Copyscape Online Plagiarism Checker